FANDOM

Bez tyt.png

Logo

The Papiesh - legendarny zespół NSBM, wywodzący się z Watykanu.

Założenie

Dawno, dawno temu, czyli jakoś tak w roku 1945, o godzinie 21:37 Karol Wojtyła postanowił zawitać do Wadowic. Jego stara z tej okazji zaprosiła bardzo sławne persony, takie jak Piotr Łuszcz albo Robert Małkowicz aka Dźwig. Oczywiście, nie obeszło się bez wspomnień i pocztówek z Wołynia.

Kiedy matka Karola poszła zbierać żetony, Robert wpadł na pomysł, żeby założyć zespół. Piotrek powiedział że spada, i że mu ten pomysł się nie podoba.

Wyszedł więc na chodnik, a Wojtyła zaczął zastanawiać się, jak nazwać zespół - wymyślił The Papiesh, bo skojarzyło mu się to z Pijusem Xlll. Piotrkowi spodobał się ten koncept, i tak oto powstał ten zespół.

Późniejsze lata

The Papiesh trzepał hajs, w 1950 roku wydał swój pierwszy album - "Zawsze się trochę zabija". Album okazał się hitem w Watykanie i został wyróżniony w magazynie "The Vatican Papa Sound" jako najbardziej dochodowy i najlepszy album stulecia. Chłopaki grały do tego momentu studyjnie, jednak postanowiły poszukać wreszcie jakiegoś perkusisty.

Casting odbył się 13 czerwca - na perkusistę został wybrani nie kto inny jak Hans Korvin von Mittke. Był takim zajebistym perkusistą, że posądzano go o bycie cyborgiem. Hans przyprowadził także swojego kumpla, Andrzeja Dudę, który okazał się być idealnym basmenem.

Dwa lata po tych zdarzeniach wydano kolejny album, zatytułowany "Spadłem z okna, chwała szatanowi". Twór ten pozwolił zespołowi na pierwszy w życiu tour po Europie - trwał cały rok, chłopaki odwiedziły takie kraje jak Polska, Niemcy, Hiszpania oraz wiele innych.

Potem wydali kilka albumów, pobili kilku uchodźców i ruszyli w tour po całym świecie, stając się tym samym najbardziej rozpoznawalnym zespołem black narodowo-socjalistycznym na świecie.

Incydent w Niemczech

Podczas wykonywaniu utworu "JSGMD" doszło do starć między lewicowymi punkami i skinami. Okazało się bowiem, że jakiś czarny cygan z obsługi wpuścił kilku brudasów na koncert.

Sprawa oczywiście miała drugie dno - bo jak się dowiedziano, był to nie kto inny jak Piotra Łuszcza. Wkurwił się na Wojtyłę, bo ten zapomniał oddać mu dwóch kopiejek watykańskich. Biednego Makłowicza dojechały potem śmierdzące punki, a punków dojebali skini.

Skład zespołu

Karol Wojtyła "Black hammer IronFist" - wokal oraz gitara, od 1945

Hans Korvin von Mittke "Ozajasz Schwarzberg" - perkusja, od 1950

Andrzej Duda "Dudeu" - bas, od 1950

Robert Makłowicz "Dźwig" - gitara (czasami klawesyn), od 1945

Wydane albumy

"Zawsze się trochę zabija" - wydany w 1950 roku, pierwszy i najbardziej dochodowy album zespołu The Papiesh. Został wyróżniony w magazynie "The Vatykan Papa Sound"

"Spadłem z okna, chwała Szatanowi!" - kolejny album, wydany w roku 1952. Został wypromowany przez tour po Europie, utwór "Raus into komora" został nominowany do muzycznej nagrody Nobla.

"Heil pretty child" - wydany w 1961. Został zremasterowany w 2015 roku, jednak albumu tego nie można znaleźć na YT.

"Ten kto łysy, nie jest szczery" - wydany w 1985. Istnieje teoria, że przepowiada śmierć pewnej bardzo ważnej osoby z polskiego zespołu RAC - Honoru.

"W imię Adolfa, 21/37" - wydany w 1997, najbardziej rozpoznawalny w Europie (szczególnie Polsce) album.

"Nie ma tego złego co na gówno wychodzi" - wydany w 2013, prawdopodobnie opowiadający o Niemcach.

Nagrody i wyróżnienia

"Nagroda przyjaciela małych dzieci" - MTV, podczas gali w 2011 roku,

"Mały dyktator" - Stowarzyszenie Radio Maryja, przepisano zespołowi czek w wysokości 100000 złotych, w 1980 roku,

"Prawdziwy zespół przyjazny Izraelowi" - Izrael Getto EXPO, 1946,

"Żydopalacz" - Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Niedojebanych Umysłowo, 1975

Więcej z Fandomu

Losowa wiki